OpMaat Magazine
Abonnee wordenOpMaat voor € 18,25 per jaar

Subaru Outback met eye-sight

Dat royale buitenmaten zich direct vertalen in royale binnenmaten is lang niet altijd zo. Maar de Outback is de uitzondring op de regel. De hoofd- en beenruimte voorin is prima, ook voor lange bestuurders. En met name de beenruimte achterin is goed. De bagageruimte is met maximaal 1.848 liter ver boven het gemiddelde voor een stationcar in dit segment. Dus allemaal pluspunten!

Het centraal geplaatste beeldscherm voorziet de bestuurder van veel informatie en voorkomt een zee aan knoppen, maar zonlicht is de grote spelbreker. Als dat op het scherm valt zie je niet veel meer. Maar onze vaste autofotograaf zal blij zijn met het zeer beprekt aantal knoppen. De actieve (preventieve) veiligheid is altijd een belangrijk punt en dat merk je ook nu weer. De meest recente toevoeging is EyeSight, standaard op de nieuwe Subaru Outback. Dit intelligente systeem (met twee camera’s) waakt over de omgeving van de auto en grijpt in als dat nodig is. En dat merkten we niet alleen bij voorliggers, maar ook bij voetgangers en fietsers. Daarbij zorgt het adaptieve cruise-control dat je snelheid automatisch wordt aangepast aan het overige verkeer. En de buitenspiegels zijn zo groot dat een dode-hoekl spiegel overbodig is.

Rijden met de Outback is zeer comfortabel en ontspannend. En dat komt mede door het alom geprezen All-Wheel-Drive systeem. Een echte off-road auto is het zeker niet, maar de grote bodemvrijheid en de al eerder in dit blad geroemde X-Mode zorgen er wel voor dat het lang duurt voordat je beprekingen tegenkom. En die hoge “zit” zorgt voor een prima zicht voorbij je voorligger en de in- en uitstap is voor de zwaardere en lange bestuurders erg comfortabel.

De Outback is leverbaar met een benzine- en een dieselboxermotor. En samen met de CVT-bak zorgt dat voor minder verbruik en minder CO2-uitstoot. Voor de belasting scheelt dat een slok. Bij het tanken merkten wij dat 590 km gemiddeld 48 liter bezine kost.

Plus:

Voorstoelen;

veiligheid;

beenruimte achterin;

in- en uitstap;

eye-sight.

Min:

Te lage binnenspiegel;

brandstofverbruik.

 

Bruikbaarheid voor niet gemiddelde bestuurders

XT (tot 200 cm) ++!

XXT (tot 220 cm) +

XXL (zwaarlijvig) ++!

Tags:

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *